Ebben a tanévben az aradi vértanúkat és az 1956-os forradalmat is plakátverseny keretében ünnepeltük. Néhány héttel az évfordulók előtt az osztályok megkapták a feladatot a plakátkészítésre. Eredeti, ötletes munkákat vártunk, és valóban látványos, különleges plakátok kerültek ki tanulóink és tanítóik, tanáraik kezei alól. Mindenki lelkesen vett részt a versenyen! Október 4-én, pénteken reggel közösen elénekeltük a Himnuszt. Egy szép vers, néhány gondolat az aradi vértanúkról, majd a felsősök vállalása következett: kórusban, kívülről mondták el az aradi tizenhárom nevét! Ezután a Kossuth-nóta eléneklésével mindannyian átéreztük néhány percre, hogy a haza iránti kötelezettség vállalása mennyire fontos része volt a magyar emberek életének történelmi sorsfordulóink idején. A legjobb plakátokat készítő osztályokat oklevéllel, csokival jutalmaztuk. Délután iskolánk néhány tanulója elhelyezett a Batthyány téren a mártír miniszterelnök szobránál egy koszorút. Az ’56-os forradalom legfontosabb eseményeit, jelképeit és üzenetét hozta közel mindannyiunkhoz a 63. évfordulóra megrendezett akadályverseny. Lyukas zászló készítése, betiltott dal megtanulása, Sztálin-szobor ledöntése, ’48-as és ’56-os jelképek szétválogatása – csak néhány a feladatok közül. Az utolsó állomáson értékeltük azt a plakátot, amelyet már előzőleg minden osztály elkészített. Igazán kiváló plakátok születtek, a különböző technikákat alkalmazó, sok gyerekrajzot tartalmazó munkák méltó részei lehetnének akár egy ’56-os gyerekplakát-kiállításnak is! Az akadályverseny után összegyűlt az egész iskola: Himnuszt énekeltünk együtt, hetedikeseink két szép szavalattal emelték a megemlékezés fényét, majd néhány fontos gondolat következett ’56-ról, végül az eredményhirdetés. A legügyesebben szereplő osztályok oklevelet és selyemcukorkát kaptak a retró jegyében. Az oktatásnak és nevelésnek fontos része a nemzettudat erősítése tanítványainkban. Ez a két ünnepnap a hazaszeretet, a nemzeti függetlenség és az ezért hozott áldozatvállalás jelképe történelmünkben. Az „interaktív megemlékezés” által a gyerekek közvetlen részeseivé válhattak a magyarság két, tragédiába torkolló szabadságharcának.